fredag den 30. maj 2008

50 USD til Fatuma

Efter mit sidste indlæg er det blevet tid til at sætte handling bag ordene - så nu er jeg netop sprunget ud som "lånehaj". Jeg har været forbi kiva og lånt 50 USD til "Fatuma's Hakuna matata Group".



Fatuma er fra Tanzania, er 30 år og har 3 børn med sin mand. Hun er begyndt at arbejde som skrædder i år, og ønsker at låne penge til at købe mere stof og materiale for. Og det skal hun selvfølgelig have.

Hvis jeg lige skal komme med en kort anmeldelse af kiva så synes jeg siden var meget nem at bruge. Hvis du vil låne penge ud, skal du først oprette en profil. Lige ud ad landevejen og tager højst 2 minutter. Nu kan du browse mellem låntagerne ved at sortere efter køn, region, forretningstype og popularitet. Når du har fundet det projekt du ønsker at støtte, klikker du bare på "lend" og kan så vælge mellem nogle fastsatte beløb startende fra 25 USD. Derefter skal du udfylde betalingsoplysniner, og vupti - så er pengene hos Fatuma eller en anden derude.

Nu kan jeg så gå og vente på de periodiske opdateringer jeg vil få pr mail om hvordan det går Fatuma, og pengene, ja de betales tilbage månedsvis over et år. NB: I modsætning til myc4 er disse lån rentefri, og den tanke kan jeg godt lide.

Ingen kommentarer: