mandag den 24. november 2008

Det koster at holde strømperne tørre

Jeg skylder en opfølgning på min "indsamling i indsamlingen" i forbindelse med "støt brysterne"-kampagnen, som jeg først skrev om her.

Da jeg selv har samlet ind i mange forskellige sammenhænge og oplevet, hvor demotiverende, det nogen gange kan være, sprang jeg (sammen med en masse andre danskere) ud i at starte min egen internetindsamling til fordel for kampen mod brystkræft. For at støtte den gode sag, men også for at blive klogere på internetindsamlinger. For kunne jeg spare 3 timers gåtur i regnvåde strømper og i stedet mageligt blive under dynen og samle ind derfra, så havde jeg set lyset.

Målet for min indsamling satte jeg kækt ved 1000 kr, et beløb der passer med, at en indsamlingsbøsse typisk indeholder ml 800 og 1200 kr efter en endt indsamling. Kunne jeg matche det beløb fra min plads under dynen?

NEJ, det kunne jeg på ingen måde! 150 kroner sluttede min indsamling på, - et ikke prangende resultat. Det var hvad et par opfordringer pr email + nogle pirrende status-meddelelser i facebook kunne trække.

Så min konklusion på mit eget mini-eksperiment må være, at det koster at holde strømperne tørre. Internetindsamlinger virker - Kræftens Bekæmpelse fik alt andet lige hentet 1,5 millioner ind ad den vej. Men det er ikke nok at sende et par mails. Der skal stadig arbejdes.

Læs mere om Kræftens Bekæmpelses kampagne og dens resultater her.

Ingen kommentarer: